2:a

Oki, muslimer. Sexualkunskap. Simhall. Idrott. Ehh.... Det är den stora nyheten idag, och vad det upprör folk. Och ja, mig med. Vi bor i Sverige. Vi har våra seder och bruk. Vi har det svenska. Vi har pizza och vi snackar ibland ord som inte våra föräldrar förstår. men snälla, om man bor här får man försöka bli lite svensk. Man kan inte tro att det ska bli en muslimskt land. Jag vet att många haftdet svårt bla bla bla,men om man väljer att komma hit får man ta att vi har ett ämne som heter idrott och det handlar ibland om att gå och bada. Så är det bara. Och sexualkunskap,vår mamma har hållt i den undervisningen. Och jag är helt övertygad att hon håller  med mig. Det är ett av det viktigaste och roligaste ämnen i skolan. Alla måste få höra om sex. Roligaste menar nu alltså, alla fnissar skrattar blir röda i ansiktet kollar oroligt omkring sig har tusentals frågor som man inte frågar. Det är så spännande, så nytt, så viktigt.
Nej, nu kan jag inte skriva mer, om ni kollar på klockan så ser ni att jag skulle åkt till jobbet för en kvart sen!
Men jag tänker forsätta detta när jag kommer hem. Och även skirva ett argt inlägg om mohamedbilder ochkristna bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0